UTTALELSE OM EKSPERT OM UTDANNING OM FORFATTERS METODER OG FORFATTERSPROGRAMMER

7:40 AM Alex Writer 0 Comments

Innenriks utdannelse ved neste vendepunkt. På den annen side har det aldri før i Russland vært en slik oppblomstring av forfatterens undervisningssystemer. Hvilken tendens vil seire: frihet eller orden? Foreldre og ledere har mye å tenke på ...

Det er mange forfatterskoler, metoder, nye pedagogiske teknologier. Til og med høyt utdannet, men langt fra pedagogikk, har foreldresjefer noen ganger vanskeligheter med å ta et valg til fordel for en eller annen forfatter, ikke-tradisjonelle metoder og skoler, eller tradisjonell utdanning. Men det at det er valgfrihet i en så tradisjonelt konservativ sfære som utdanning, inspirerer til optimisme.


Lyubov Dukhanina, president for utdanningsholdingen, visepresident for sammenslutningen av ikke-statlige utdanningsinstitusjoner i russiske regioner, medlem av ekspertrådet for det sørlige distrikts utdanningsavdeling ved utdanningsdepartementet i Moskva, doktor i pedagogisk vitenskap:


- I en situasjon hvor staten fortsatt bare arbeider med standarder i utdanningen, er tilstedeværelsen av opphavsrettsprogrammer som gjør skole- og forretningsprogrammer nærmere livet ikke bare berettiget - dette er et veldig stort pluss. Det skjedde slik at utdanningen vår tradisjonelt henger etter livet, det er et gap mellom det barna blir undervist på skolen, og det de må møte utenfor terskelen, allerede i voksen alder, og fullføre studiene på forretningsutdanning. Mange av deres forfatterutvikling tar sikte på å lukke dette gapet raskere og mer effektivt.


https://sourceforge.net/p/gtkmm/ticketsasd/1/attachment/writer.pdf
https://sourceforge.net/p/gtkmm/ticketsasd/1/attachment/ws.pdf
https://sourceforge.net/p/gtkmm/ticketsasd/1/attachment/architecture.pdf
https://sourceforge.net/p/gtkmm/ticketsasd/1/attachment/math.pdf
https://sourceforge.net/p/gtkmm/ticketsasd/1/attachment/prog.pdf
https://sourceforge.net/p/gtkmm/ticketsasd/_discuss/thread/22d777f22c/0bbd/attachment/cs.pdf
https://www.netweather.tv/forum/applications/core/interface/file/attachment.php?id=633921
https://www.netweather.tv/forum/applications/core/interface/file/attachment.php?id=633922
https://www.netweather.tv/forum/applications/core/interface/file/attachment.php?id=633923
https://www.netweather.tv/forum/applications/core/interface/file/attachment.php?id=633924
https://www.netweather.tv/forum/applications/core/interface/file/attachment.php?id=633925

La oss imidlertid avklare terminologien - forfatterkurset

Det er begrepene "forfatterens teknikk" og "forfatterens program". Forfatterens metodikk innebærer for eksempel en ny form for materialpresentasjon basert på den grunnleggende innholdsstandarden. Ta Petersons undervisning i matematikk. Dette er et helt annet prinsipp for å presentere materiale, designet for å være foran, og ikke for å konsolidere og gjenta det nye, slik det er tenkt i den klassiske metoden. Læreren må gå videre selv når studentgruppen ikke mestrer materialet 100%.

Denne metoden er selvfølgelig progressiv, men hvis en student til og med er litt treg, vil han ikke "trekke" den - derfor kan denne tilnærmingen ikke brukes på alle medlemmer av læringsgruppen, enten i klasserommet eller i trening kl. arbeid.

Forfatterprogrammer gir ofte noe emne eller materiale i dybden.

Skole: For eksempel er det et grunnleggende biologiprogram for åttende trinn, men skolen kan utvide det hvis det vil inkludere mer enn det grunnleggende minimumet. Spesielt på skolen vår undervises informatikk i henhold til forfatterens program. På barneskolen er dette faget nært beslektet med "datamaskinanimasjon" - alle grunnskoleelever deltar i flere studio-klasser.

Hva gjør barn der når de lager en film?

Først skriver de uavhengig et manus til en fremtidig pedagogisk film eller demonterer en ferdig, så velger alle en helt for seg selv, tenker over hva helten hans vil si, hvordan han vil bevege seg. Alt som vil skje på skjermen, øver gutta seg selv, som i et teater: de syr kostymer til karakterene sine, lager masker, skildrer bevegelser og lyder. Deretter tegnes tegnene til den fremtidige tegneserien i to eller tre nøkkelposisjoner, disse tegningene skannes, legges inn i en datamaskin, ordnes deretter, og alle mellomposisjoner fullføres av et dataprogram. Neste trinn er scoring. Hvis det er sanger i videoen og tegneserien, begynner studiolæreren og musikklæreren å jobbe sammen.

Dette forfatterkurset alene oppnår flere mål på en gang: barn behersker ikke bare datakunnskaper, men får også mange ekstra ferdigheter utover standarden. For det første er dataanimasjon nødvendigvis et kollektivt arbeid, noe som betyr at barn lærer å jobbe i et team.

For det andre assimilerer de dypere viktige begreper i barneskolen som "rom" og "tid". For det tredje, når man arbeider med å lage en tegneserie, legges begrepet årsak-virkning-forhold sammen, elementær logikk utvikler seg. Og til slutt, alt dette er mer som et spill enn en leksjon, så materialet læres mye lettere og sterkere.

Et annet eksempel på et vellykket fungerende forfatterprogram er Children's Exchange Center. Tidligere underviste vi i økonomi på videregående skole ved å bruke den klassiske metoden. Fantastisk universitetslærer, bra program